תיאורית הבדלי האישיות מסבירה כיצד אמצעי התקשורת ההמונים פועלים בעולם בספורט. תיאוריית הבדלי האישיות,טוענת כי אמצעי התקשורת עוזרים לספק צרכים שונים לצופה.
ארבעת הקטגוריות של צרכים שממלאים אמצעי תקשורת ההמונים:
* צרכים קוגניטיביים: חיזוק מידע, ידע והבנה על המתרחש. בעזרת העיתונות הטלוויזיה המחשב והרדיו קל להתעדכן בתוצאות משחקים , במשחקים עצמם והעשרת הידע בכל הקשור לספורט.
* צרכים רגשיים: חוויה אסתטית, הנאה וריגוש. ההנאה והריגוש שמרגישים כשצופים במשחק כשאתה אוהד שחקן או קבוצה מסוימת. מורגש בעיקר במשחק כשהאדם נמצא באצטדיון עצמו.
* צרכים אינטגרטיביים: ביטחון, סטטוס, קשר עם משפחה וחברים. כשצופים בספורט דרך המדיה ולא במשחק באיצטדיו, נוצרת אינטראקציה שונה בין הקבוצה החברתית חברים או משפחה.
* צרכים אסקפיסטים: פורקן מתח ובריחה מתפקודים חברתיים. בריחה מחיי היום יום ושקיעה בעולם לא מציאותי /חלופי. נותן תחושת רוגע , אין דאגות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה