תיאורית הבדלי האישיות

תיאורית הבדלי האישיות מסבירה כיצד אמצעי התקשורת ההמונים פועלים בעולם בספורט. תיאוריית הבדלי האישיות,טוענת כי אמצעי התקשורת עוזרים לספק צרכים שונים לצופה.
ארבעת הקטגוריות של צרכים שממלאים אמצעי תקשורת ההמונים:

* צרכים קוגניטיביים: חיזוק מידע, ידע והבנה על המתרחש. בעזרת העיתונות הטלוויזיה המחשב והרדיו קל להתעדכן בתוצאות משחקים , במשחקים עצמם והעשרת הידע בכל הקשור לספורט.

* צרכים רגשיים: חוויה אסתטית, הנאה וריגוש. ההנאה והריגוש שמרגישים כשצופים במשחק כשאתה אוהד שחקן או קבוצה מסוימת.  מורגש בעיקר במשחק כשהאדם נמצא באצטדיון עצמו.

* צרכים אינטגרטיביים: ביטחון, סטטוס, קשר עם משפחה וחברים. כשצופים בספורט דרך המדיה ולא במשחק באיצטדיו, נוצרת אינטראקציה שונה בין הקבוצה החברתית חברים או משפחה.

* צרכים אסקפיסטים: פורקן מתח ובריחה מתפקודים חברתיים. בריחה מחיי היום יום ושקיעה בעולם לא מציאותי /חלופי. נותן תחושת רוגע , אין דאגות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה