ניתן להגדיר את הצילום העיתונאי כסוג מסוים של עיתונאות. הצילום מלווה לרוב ידיעות וכתבות עיתונאיות בתקשורת המודפסת ולעיתים קרובות הצילום עצמו הוא אף מוקד העניין בידיעה. ההגדרה של צילום עיתונאי מתייחסת לצילומי סטילס עבור העיתונות המודפסת או לאינטרנט, למרות שגם צילומי וידאו יכולים להיכלל בתחום זה. מדובר על איסוף, עריכה והצגת חומר חדשותי המיועד לפרסום בצורה ויזואלית של תמונות שמספרות את הסיפור החדשותי הרלוונטי. צילום עיתונאי נבדל מענפים קרובים אחרים של עולם הצילום – כמו צילום דוקומנטרי, צילום חברתי וצילום רחוב מבחינת האיכויות הבאות:
קווי זמן: לתמונות יש רלוונטיות ומשמעות בהקשר של סיקור אירועים שפורסמו בזמן האחרון.
אובייקטיביות: הסיטואציות המוצגות במסגרת צילום עיתונאי מובאות לציבור בתור ייצוג הוגן ואמיתי של האירועים כפי שהתרחשו בשטח בהקשר לידיעה החדשותית. למרות שכמובן שיש מקרי צילום עיתונאי רבים בהם הצלם מעביר מסר מגמתי ברור לגבי התרחשויות והסיבות להן.
נרטיב עיתונאי: תמונות הצילום העיתונאי משתלבות עם מרכיבים חדשותיים אחרים והן הופכות את העובדות לניתנות לייחוס והבנה על ידי הצופה/קורא ברמה התרבותית המתאימה לו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה