פניית מסר שכלית וריגשית

פניית מסר: הדרך ואופן שבא מבנים את המסר לקהל היעד. פניית המסר כוללת את כל הדרך היצירתית והטכניקות השונות שאמורות להפנות את המסר בצורה הטובה ביותר, הדרך שבה המסר מוצג לקהל קובעת את יעילותו שתעורר את הצרכן לחשיבה, עניין ופעולה.  
מטפחת תדמית- מבוססת על הקשר האסוציאטיבי שבין המוצר לבין גורם חיצוני כלשהו והיא לא מיועדת למכור את המוצר ישירות אלא ליצור אווירה תדמיתית מושכת כלפיו.
פנייה רגשית- ניסיון להרשים, ללמד ולשכנע את הצרכן שלא בדרך שכלית, ליצור זיהוי ייחודי למותג ולבדלו מאחרים תוך יצירת עוררות רגשית. 


בפניית מסר יש 2 צורות מרכזיות: 1. פנייה שכלית  2. פנייה רגשית.

פנייה שכלית: בפנייה זאת המסר מופנה אל השכל וההיגיון של הצרכן. בפנייה זו יש ניסיון לשכנע ולהעביר מידע על פעולתו של המסר, מרכיביו, יתרונותיו, התועלת המופקת ממנו וכו'..  בפניה שכלית מתבססים בעיקר על העברת מידע על המוצר באמצעות הסברים ברורים, הדגמות והוכחות על יעילותו של המוצר. הפניה - השכלית מתאימה בעיקר למצבים שבהם לצרכן יש עניין במוצר ונכונות לעבד מידע עליו.


-     פנייה רגשית: בפנייה מסוג זה המסר מופנה אל הרגש של הצרכן. יש נסיון להרשים, ללמד ולשכנע את הצרכן לא דרך השכל אלא באמצעות עוררות רגשית כמו: התפעלות, צחוק, הנאה וכו'... המטרה המרכזית של הפניה הרגשית היא למשוך את הצופה, לעניין אותו, ליצור תדמית ייחודית למוצר ולנסות להתבלט מיתר הפרסומות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה